Mi sem tudjuk, mit teszünk 5 perc múlva! // Momentán blogolunk

Momentán blogolunk

...az legyek, ami...

Interjú Palya Beával

2015. augusztus 10. - improggers

Palya Bea énekesnő, dalszövegíró. Zenéjének alapját a népzene adja, de dalaiban felfedezhetőek más zenei stílusok hatásai is. Legutóbb slammerekkel állt a színpadra. Nem áll távol tőle az improvizáció és a spontaneitás, régóta jó viszonyt ápol a Momentán Társulattal.

Interjúsorozatunk következő állomásaként Bea válaszolt kérdéseinkre.


Mi jut eszedbe az improszínházról?
Hát ti, meg az Andy Hefler, és az ő Grund Színháza, ahol én is társulati tag voltam, meg amikor a Sebő Feri tréninget tartott nekünk, és futottunk körbe pár órán át. 

Hány Momentán előadáson voltál már?
Mint felhőtlen fesztivál éjszakai egén csillag, mint első napos (Palya-udvarban) Momentánudvarban a fűszál... 

Életedben egy helyzet, amikor improvizáltál (kivágtad magad).
Egy szakítás napján egyedül ültem éjjel a Margitszigeten, jött hat kemény cigányfiú. Támadtak volna, de megelőztem őket, megkérdeztem, mit szoktak énekelni, mondták tu-ci tu-cit, bennem felbuzgott anyu vére, villamló szemekkel rájuk néztem, hát milyen cigányok vagytok ti, hogy nem tudtok cigánypergetőt, (itt megrökönyödtek), el is kezdtem énekelni, Aki kurva akar lenni.. (erre egymásra tekingettek kétségbeesetten), mire az első versszak végére értem, "Na húzzunk innen a faszba" kiáltassal elhúztak.. 

Spontán vagy előre megtervezve élsz?
Egyre jobban megtervezem, hogy mikor van az, amikor spontánul élek. 

Mi motivál a munkádban?
Hogy élettel és humorral legyen teli. Minden része, a dalok, a zenélés, a csapatban a hangulat. 
És még egy dolog: hogy őszinte tudjak maradni, az legyek, ami. És akkor ettől elkezdenek változni, mozdulni a dolgok körülöttem. 

Mikor érezted magad legkreatívabbnak életedben? És mikor legkevésbé?
Hát a lemezanyagok születése idején nagy flow van. A legnagyobb kreativitás-ölő meg a perfekcionizmus...  Nagyon sokat foglalkozom a kreativitás felszínre hozásával. Még egy módszert is kidolgoztam erre, a neve az, hogy Szeretem az ötleteimet, és tök jó érzés, hogy működik. 
Erre persze már viccünk is van belső körben, merthogy nekem mindig vannak jó ötleteim :). És ha felkiáltok, mondjuk naponta kétszer, hogy úristen van egy jó ötletem, akkor Réka (Bodnár Réka, menedzser) meg a férjem egyszerre fogják a fejüket, mert tudják, hogy akkor ezeket az ötleteket meg is akarom valósítani... 

Milyen közegben vagy a legkreatívabb?
Veletek bemelegítéskor. A gitárosommal, Tóth Pistivel a próba sokadik órájában. Rékával utazás közben, amikor a Produkció életét alakítjuk. A párommal, amikor az utazásainkat tervezzük, vagy ha autózunk és új utakat fedezünk fel a hegyekben. A kislányommal, amikor a semmittevés édes idején mindenfélét kitalálunk. A Párizs-Mexico járat 12. órájában, amikor szórakoztatjuk Lilit, és mondjuk fotósorozatot készítünk az alváshoz használt szemfedő különféle vicces felhasználásáról... 

Innováció vagy hagyomány?
A hagyomány talajából kinövő innováció. 

Mondj egy viccet!
A vélemény olyan, mint a segg - mondta Sándor Albi hangmérnökünk, amikoron leült a szarvaspörköltes tányér elé, és bekapcsolódott a zenei fejtegetésünkbe. 
Mindenkinek van. 
Majd hozzálátott az ebédhez.

Woody Allen vagy Ben Stiller?
Szerinted? Woody... 

Hogyan próbálnád megértetni egy csapat majommal, hogy mi az improvizáció?
Én azt hiszem, hogy ők impróznak egész életükben... Úgyhogy  bekapcsolódnék, és hagynám, hogy ők értessék meg velem az improvizáció lényegét. 

Kérdés vagy válasz?
Kérdés.

A bejegyzés trackback címe:

https://momentantarsulat.blog.hu/api/trackback/id/tr297685344

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása